תנינים, אנטילופות ופלפלים צהובים בערבה התיכונה • טיול שבועי

    קובי פינקלר No Comments on תנינים, אנטילופות ופלפלים צהובים בערבה התיכונה • טיול שבועי
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הולכת להיות לך חוויה" שיכנעה אותי רינת רוזנברג דוברת מועצת ערבה תיכונה להגיע לסיור במקום.
    אף ענן לא עמד בשמיים, הנסיעה נמשכת עוד ועוד בנופי מדבר. מאה ושלושים ק"מ מבאר שבע , מאה ושלושים ק"מ מאילת ובתווך לא עוד מקום בדרך. "מה אני עושה כאן?" אני מתחבט עם עצמי. בסוף הסיור אפשר בהחלט לקבוע. זהו מקום שבהחלט אפשר לבקר בו, לטייל בין שביליו, לנוח בין כתליו, לאכול מטעמי מדבר ולומר בסיום שהשלוה כאן היא אמיתית.

    בלב המדבר, שוכן לו איזור מקסים -אזור הערבה. למרות מיקומו המדברי, הערבה שופעת צמחיה, פריחה וענף החקלאות משגשג. אפשר להתפנק בצימרים יוקרתיים( בצופר או חצבה) או להסתפק בלינה צנועה באוהל בדואי (בחאן) או אהל עשוי בוץ (בצוקים), לערוך פעילויות אקסטרים בשטח ועוד מגוון של פעילויות ומי יודע, אולי אפילו תזכו לחזות ברגע נדיר בו חיית בר או ציפור תחשוף פניה ( בשמורת שיזף ביחוד).

    מרכז המבקרים החדש
    את הסיור באזור מומלץ מאד לפתוח ( גם גיאוגרפית זה נוח) במרכז המבקרים החדש של הערבה.
    משך הסיור במקום הוא כשעה והמרכז פתוח בשעות 16:00-09:00 – הסיור בתיאום מראש.
    בכל שעה עגולה יוצא סיור (הסיור האחרון יוצא שעה לפני סגירת המרכז).

    שימו לב – לא יתאפשר ביקור במרכז שלא במועדי הסיורים שנקבעו. מרכז המבקרים נמצא במו"פ יאיר.
    תצוגות מרהיבות, מידע מרתק, סרט תלת מימד, שולחן חול עם הבזקי אור מיוחדים, פלפלים צהובים וחציל לבן, שירותים מסודרים (ממש בית מלון 5 כוכבים) ויחס אישי נעים וטוב. לבירורים נוספים 052-8666114, 077-5681608

    שמורת שיזף
    בשטח של 40 קמ"ר בלב הערבה התיכונה, בין עין יהב לחצבה, נמצא השטח האחרון בישראל המשמר נוף טבעי של חולות ועצי שיטה. באזור זה מוצאים מינים רבים של חי וצומח את התנאים היחידים המאפשרים להם לשרוד, וחלקם אף מוצאים בשטח החולות מקום המפלט האחרון בעולם כולו. מיני חיות מאזורים גיאוגרפיים שונים נפגשים באזור זה ועבור רבים מהמינים זהו השמורה מאופיינת בנוף חולות ועצי שיטה, ומהווה בית למינים רבים של צמחים, ציפורים, זוחלים ויונקים. מערך השבילים החדש מאפשר לטייל בכל חלקי השמורה.

    הכניסה לשמורה מכביש הגישה לחצבה, באמצעות שביל המסומן בכחול ליד בית הספר שדה חצבה.
    משם נסיעה קצרה לעין יהב, (ארץ השמש הנצחית כפי שהיא מכונה בשלט הכניסה) לדרך השלום וצמח האלוורה.

    בתוך המושב שולה שחם מארגנת סיורים ללא תשלום לקבוצות ובו סיפור ההתיישבות החלוצית בלב המדבר. זהו מרכז מבקרים המציג את סגולותיו המיוחדות של צמח האלוורה ומציע מוצרי טיפוח המופקים מן הצמח. טל. לתיאום סיור 052-3666018

    בית ספר שדה חצבה
    עשרות סיורים וטיולי משפחות בשלל נושאים ומסלולים מצאת החמה ועד זריחת הלבנה ובהם בין היתר בשמורת שיזף טיולים לאור ירח בגבעות תצורת הלשון, בדרך השלום, סיורים בעקבות זנבנים הציפור החברותית הכי מפורסמת בארץ. טיולי משפחות בנחלים היפיפיים הנשפכים לערבה ויעוץ טיולים באזור לכל דורש. 08-6581576

    עוד בסביבה
    קדירתא במושב צופר אצל יונה עפרן. חנות לממכר כלי קדרות וחרס מסוגים שונים. פשוט להכנס. אין צורך לתאם. יונה -052-4260917

    ארץ התנינים
    "קרוקולוקו" חוות התנינים עיר אובות. המחזה מרשים. אלפי התנינים הרובצים בשמש החמה כשפיהם פעור. מי שרוצה דווקא לראותם בפעולה שיגיע בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהרים. סיור במקום נמשך כשעה. חוויה לכל המשפחה. 052-8991088 .

    פארק ספיר
    מקום לנוח ולאכול באווירה משפחתית .פארק ספיר הוא המקום לעצור בו.
    אגם מים ,שסביבו דשא, צמחי סוף, עצי תמר, עצי באובב, פינות ישיבה עטופות בשיחי בוגנוויליה, ברווזים שטים במים היונקים מימם מהמעיין הסמוך, וכל זאת ללא תשלום. שעות בין הערביים, כשהרי אדום משנים את גווניהם, הם הרגעים הקסומים ביותר של המקום. במקום שירותים מסודרים ומפת האזור.
    לקבוצות רצוי לתאם מראש בטלפון 1-800-225-007

    חוות האנטילופות
    בשטח של 740 דונם 250 חיות יפיפיות מסוגים שונים, מהלכות בשלווה ובחופשיות: אנטילופות, ראמים וגם יעלים, איילים, כבשים, עזים וערודים נדירים. לאחרונה נוספו חברות חדשות ומפתיעות לחווה – זברות . זהו סיור ספארי בשטח הפתוח, לצפייה מקרוב בחיות המסתובבות ללא פחד. הנסיעה מתנהלת על כביש עפר נח, בין העדרים השונים עם התעכבויות והסברים על המינים השונים. לרשות הילדים ולצעירים בנפשם פינת ליטוף מקסימה .טל. 052-3666041

    חאן דרך הבשמים במושב צופר.

    בין מגוון הפעילויות שאפשר לעשות במקום, טיולי גמלים וחמורים לאורך כל היום, מהחאן ועד איזור עתיקות מואה. במקום יש פינת חי עם מגוון חיות מדבריות, גמלים, עיזים, חמורים, שפנים ועוד, סדנאות ופעילויות יצירה לילדים בעזרת חומרים מהמדבר. טל. 052-3666476.
    פרטים על מגוון האפשריות באזור במרכז המידע 1-800-225007.

    ארץ השמש מרכז בערבה פלפלים



    0 תגובות